مقاله اصول ارزشیابی توانمند ساز عبارتند از

مقاله اصول ارزشیابی توانمند ساز عبارتند از

اندازه: 44.50K

دسته بندی:

قیمت: 1500 تومان

تعداد نمایش: 14 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۳ مهر ۱۳۹۵

به روز رسانی در: ۱۳ مهر ۱۳۹۵

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

1500 تومان – خرید

مقاله اصول ارزشیابی توانمند ساز عبارتند از

• بهبود Improvement
• دارندگی اجتماعی Community Ownership
• فراگیری Inclusion
• مشارکت مردم سالارانه Democratic Participation
• عدالت اجتماعی Social Justicd
• دانایی محلی (بومی ) Community Knowledge
• راهبردهای استناد محور Evidence – Based Strategies
• ظرفیت سازی Capacity Building
• یادگیری سازمانی Organizational Learning
• پاسخگویی Accountability
مقدمه :
طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،‌تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است . این طرح بهصورت پیش آزمایشی در سال تحصیلی ۸۲-۸۱ اجرا و ارزشیابی شد . گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بلافاصله منتشر گردید (محمد حسن مقنی زاده۱۳۸۱) . اجرای آزمایشی این طرح در چهار سال تحصیلی بعد ادامه داشته است .
در قسمتی از یادداشت سر دبیر نامه ارزشیابی تحصیلی فصلنامه تعلیم و تربیت شماره مسلسل ۷۰-۶۹ بهار و تابستان ۱۳۸۱ آمده است : “… هدف اساسی سنجش و ارزش یابی ، ارتقای یادگیری دانش آموزان است و محتوا و چگونگی ارزش یابی ، ارتقای یاد گیری دانش آموزان را رقم می زند . اگر معلم بر حفظ کردن مطالب بی ارتباط تاکید کند ، دانش آموزان به یادگیری سطحی و طوطی وار روی می آورند . به همین دلیل است که گفته اند : ” اگر می خواهید نظام آموزشی را بهبود بخشید ، شیوه های سنجش و ارزشیابی را اصلاح کنید .
” نظام ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان یا ایدهئولوژی عملیاتی شده نظام آموزشی ” ، معتقد است : یکی از موثر ترین و کارسازترین مجاری اصلاح نظام آموزش و پرورش تحلیل و نقد نظام ارزش یابی از آموخته های دانش آموزان در سایه اهداف و آرمان های تصریح شده نظام آموزشی (برنامه درسی) است .

مقاله اصول ارزشیابی توانمند ساز عبارتند از

پاسخ دهید