طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

اندازه: 259

تعداد صفحات: 39

قابلیت چاپ: سیاه و سفید

کیفیت محصول: عالی

فایل مشابه: دارد

پشتیبانی محصول: دارد

مجوز انتشار: دارد

نوع فایل: ورد ،

سایز طراحی: A4 ،

دسته بندی:

قیمت: 3000 تومان

تعداد نمایش: 18 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۹ مهر ۱۳۹۵

به روز رسانی در: ۲۲ مهر ۱۳۹۵

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3000 تومان – خرید

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

صنعت آبمیوه
مقدمه
با رشد روز افزون جمعيت افزايش ميزان مواد غذايي اهميت فوق العاده اي پيدا كرده است . تكنولوژي پيشرفته مواد غذايي سبب شده كه ما بتوانيم حداكثر استفاده را از توليدات كشاورزي به عمل آوريم و ضايع شدن محصولات كشاورزي جلوگيري نماييم .
صنعت آبميوه ( آبميوه نكتار و پوره ميوه ) نيز يكي از جديد ترين رشته هاي صنايع غذايي است ، علي رغم اينكه به تازگي در ايران معمول گرديده به عنوان يكي از روش هاي حفاظت و جلوگيري از ضايعات ميوه از اهميت ويژه اي برخوردار است . اين صنعت از لحاظ تكنيك بسيار پيشرفته و در عمل به متخصصين و كارشناسان مجرب و كار آزموده نياز مند است ، چرا كه ميوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسيار حساس بوده و ارزش غذايي آنها هنگامي حفظ مي شود كه بتوانيم به خوبي مراحل مختلف توليد آنها را كنترل و اجرا نماييم . ارزيابي و كنترل قيمت مواد غذايي زمينه مهمي از مطالعه علوم مواد غذايي مي باشد . اگر مصرف كنندگان به دلايلي از مصرف آن خودداري كنند بي ارزش خواهد شد . رنگ ، طعم و بافت را مي توان بوسيله دستگاههاي آزمايشگاهي اندازه گيري كرد . ولي هنوز تجزيه و تحليل وابسته به حواس انسان به وسيله تست هاي چشايي مهمترين ابزار اندازه گيري كيفيت مواد غذايي و مقبوليت پذيرش آن مي باشد . كيفيت يك مواد غذايي نه تنها به قابليت خوراكي آن بستگي دارد بلكه به ارزش تغذيه اي ، الگوها و عادات غذايي مردم نيز بر كيفيت غذايي آن تاثير مي گذارند . كنترل كيفيت در دو سطح بايد صورت گيرد . در سطح كارخانه اي ، كنترل توليد باعث مي گردد كه يك محصول ايمني پيدا كرده و كيفيت آن ثابت بماند . تدوين قوانين غذايي در سطح ملي ، مصرف كنند را در مقابل تقبلات غذايي ، آلودگي و عمليا ت بهداشتي حفاظت كند . براي اينكه بتوانيم اين صفت را با اصول صحيح برنامه ريزي شده توسعه دهيم لازم است قبل از هر چيز با اصول علمي و شرايط توليد آن كاملاً آشنا شويم .

خلاصه اي از تاريخچه شركت شهد ايران ( توليد كننده آبميوه و كنستانتره ) در خلال سالهاي ۶۰ و ۶۱ عنوان شد كه محصول سيب درختي كشور ساليانه ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تن مي باشد كه مقدار زيادي از اين محصول ، پاي درخت ها فاسد مي شود و از بين مي رود بدين منظور محصولان شركت بر فكر افتادن از سيبي كه در حقيقت ضايع مي شود و از سيبي كه پس از مصرف تازه خوري و پس از تكميل ظرفيت ضايع نگهداري باقي مي مانند و محكوم بر فناست با احداث كارخانه كنسانتره و آبميوه ، مقداري از اين محصول را براي مصارف داخلي تبديل به آبميوه و مقداري هم به صورت كنستانتره و آبميوه تغليظ درآورده و به كشور هاي ديگر صادر نمايند تا بدين وسيله ضمن جلوگيري از ضايعات فراوان كه در حقيقت ثروت ملي است – ارزش قابل توجه اي نيز نصيب كشور شود . در ضمن زمينه اشتغال به تحصيل عده اي از هموطنان فراهم گردد . به همين منظور در سال ۶۱ عمليات ساختماني آغاز شد در سال ۶۴ پس از اتمام ساختمان و ساخت و نسب ماشين آلات و تاسيسات ، با ظرفيت توليد سالانه ۱۵۰۰ تن كنستانتره و ۳۰۰۰ تن آبميوه شرع به كار نمود و در سال ۶۶ پروانه بهره برداري از اداره صنايع دريافت نمود .
محصولات توليد كارخانه :
محصولات توليدي شامل كنستانتره ، سيب ، انكور ، البالو ، زرد آلو ، گلابي و انواع آبميوه همچنين پوره هلو ، زرد آلو و پوره سيب و گلابي است .
وضعيت بسته بندي
آبميوه را به دو صورت بسته بندي مي كنند :
۱) در پاكت هاي آلومينيومي ( دلمپك ) ۲۰۰ سي سي
۲) يا پاكت هاي تترا پك به بازارهاي داخلي عرضه مي شود
و براي صادرات كنستانتره از شبكه هاي پلي اتيلن مخصوص مواد غذايي با ظرفيت ۲۰۰ ليتر يا شبكه فلزي كه داراي لايق هاي پلاستيك است استفاده مي شود .
پوره را هم به دو طريق يكي در بسته هاي مخصوص اسپتيك( aspetic ) و ديگري در سردخانه با دماي c0 20 نگهداري مي شود .
تامين مواد اوليه

فهرست مطالب
مقدمه ۱
محصولات تولید کارخانه ۲
وضعیت بسته بندی ۲
تامین مواد اولیه ۲
تکنولوژی تولید و بسته بندی ۳
تعداد پرسنل ۳
تفاوت آبمیوه ۳
نوشابه بدون گاز ۳
نکتار ۴
سیستم کنترل کیفی ۴
بررسی خط تولید کارخانه ۴
باسکول ۴
سیلو ۵
پرس ۵
پاستورازاسیون ۶
تغلیظ ۶
سالن تتراپک ۹
پاکت سازی ۱۰
ری اریتور ۱۱
نحوه گردش کار در انبار ۱۲
انبار گردانی ۱۴
روش تجزیه و تحلیل درونی ۱۵
روند فروش ۱۶
روند سود ۱۶
روند سرمایه در گردش ۲۰
صادرات ۲۱
استراژی توسعه صادرات ۲۲
سهام و سرمایه ۲۴
فروش شرکت ۲۵
فروش در شرکت شهد ایران ۲۶
فروش کالا ۲۸
فروش نسیه ۲۹
پرسنل بخش واحد فروش شرکت شهد ایران ۳۰
نقش و ارتباط واحد فروش ۳۱
اهداف بخش فروش ۳۲
شرکت سهامی ۳۴
توزیع نیروی انسانی ۳۶
مشخصات ماشین آلات تولیدی ۳۸
منبع ۳۹

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

پاسخ دهید