طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

اندازه: 259

تعداد صفحات: 39

قابلیت چاپ: سیاه و سفید

کیفیت محصول: عالی

فایل مشابه: دارد

پشتیبانی محصول: دارد

مجوز انتشار: دارد

نوع فایل: ورد ،

سایز طراحی: A4 ،

دسته بندی:

قیمت: 3000 تومان

تعداد نمایش: 27 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۹ مهر ۱۳۹۵

به روز رسانی در: ۲۲ مهر ۱۳۹۵

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3000 تومان – خرید Loading

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

صنعت آبمیوه
مقدمه
با رشد روز افزون جمعيت افزايش ميزان مواد غذايي اهميت فوق العاده اي پيدا كرده است . تكنولوژي پيشرفته مواد غذايي سبب شده كه ما بتوانيم حداكثر استفاده را از توليدات كشاورزي به عمل آوريم و ضايع شدن محصولات كشاورزي جلوگيري نماييم .
صنعت آبميوه ( آبميوه نكتار و پوره ميوه ) نيز يكي از جديد ترين رشته هاي صنايع غذايي است ، علي رغم اينكه به تازگي در ايران معمول گرديده به عنوان يكي از روش هاي حفاظت و جلوگيري از ضايعات ميوه از اهميت ويژه اي برخوردار است . اين صنعت از لحاظ تكنيك بسيار پيشرفته و در عمل به متخصصين و كارشناسان مجرب و كار آزموده نياز مند است ، چرا كه ميوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسيار حساس بوده و ارزش غذايي آنها هنگامي حفظ مي شود كه بتوانيم به خوبي مراحل مختلف توليد آنها را كنترل و اجرا نماييم . ارزيابي و كنترل قيمت مواد غذايي زمينه مهمي از مطالعه علوم مواد غذايي مي باشد . اگر مصرف كنندگان به دلايلي از مصرف آن خودداري كنند بي ارزش خواهد شد . رنگ ، طعم و بافت را مي توان بوسيله دستگاههاي آزمايشگاهي اندازه گيري كرد . ولي هنوز تجزيه و تحليل وابسته به حواس انسان به وسيله تست هاي چشايي مهمترين ابزار اندازه گيري كيفيت مواد غذايي و مقبوليت پذيرش آن مي باشد . كيفيت يك مواد غذايي نه تنها به قابليت خوراكي آن بستگي دارد بلكه به ارزش تغذيه اي ، الگوها و عادات غذايي مردم نيز بر كيفيت غذايي آن تاثير مي گذارند . كنترل كيفيت در دو سطح بايد صورت گيرد . در سطح كارخانه اي ، كنترل توليد باعث مي گردد كه يك محصول ايمني پيدا كرده و كيفيت آن ثابت بماند . تدوين قوانين غذايي در سطح ملي ، مصرف كنند را در مقابل تقبلات غذايي ، آلودگي و عمليا ت بهداشتي حفاظت كند . براي اينكه بتوانيم اين صفت را با اصول صحيح برنامه ريزي شده توسعه دهيم لازم است قبل از هر چيز با اصول علمي و شرايط توليد آن كاملاً آشنا شويم .

خلاصه اي از تاريخچه شركت شهد ايران ( توليد كننده آبميوه و كنستانتره ) در خلال سالهاي ۶۰ و ۶۱ عنوان شد كه محصول سيب درختي كشور ساليانه ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تن مي باشد كه مقدار زيادي از اين محصول ، پاي درخت ها فاسد مي شود و از بين مي رود بدين منظور محصولان شركت بر فكر افتادن از سيبي كه در حقيقت ضايع مي شود و از سيبي كه پس از مصرف تازه خوري و پس از تكميل ظرفيت ضايع نگهداري باقي مي مانند و محكوم بر فناست با احداث كارخانه كنسانتره و آبميوه ، مقداري از اين محصول را براي مصارف داخلي تبديل به آبميوه و مقداري هم به صورت كنستانتره و آبميوه تغليظ درآورده و به كشور هاي ديگر صادر نمايند تا بدين وسيله ضمن جلوگيري از ضايعات فراوان كه در حقيقت ثروت ملي است – ارزش قابل توجه اي نيز نصيب كشور شود . در ضمن زمينه اشتغال به تحصيل عده اي از هموطنان فراهم گردد . به همين منظور در سال ۶۱ عمليات ساختماني آغاز شد در سال ۶۴ پس از اتمام ساختمان و ساخت و نسب ماشين آلات و تاسيسات ، با ظرفيت توليد سالانه ۱۵۰۰ تن كنستانتره و ۳۰۰۰ تن آبميوه شرع به كار نمود و در سال ۶۶ پروانه بهره برداري از اداره صنايع دريافت نمود .
محصولات توليد كارخانه :
محصولات توليدي شامل كنستانتره ، سيب ، انكور ، البالو ، زرد آلو ، گلابي و انواع آبميوه همچنين پوره هلو ، زرد آلو و پوره سيب و گلابي است .
وضعيت بسته بندي
آبميوه را به دو صورت بسته بندي مي كنند :
۱) در پاكت هاي آلومينيومي ( دلمپك ) ۲۰۰ سي سي
۲) يا پاكت هاي تترا پك به بازارهاي داخلي عرضه مي شود
و براي صادرات كنستانتره از شبكه هاي پلي اتيلن مخصوص مواد غذايي با ظرفيت ۲۰۰ ليتر يا شبكه فلزي كه داراي لايق هاي پلاستيك است استفاده مي شود .
پوره را هم به دو طريق يكي در بسته هاي مخصوص اسپتيك( aspetic ) و ديگري در سردخانه با دماي c0 20 نگهداري مي شود .
تامين مواد اوليه

فهرست مطالب
مقدمه ۱
محصولات تولید کارخانه ۲
وضعیت بسته بندی ۲
تامین مواد اولیه ۲
تکنولوژی تولید و بسته بندی ۳
تعداد پرسنل ۳
تفاوت آبمیوه ۳
نوشابه بدون گاز ۳
نکتار ۴
سیستم کنترل کیفی ۴
بررسی خط تولید کارخانه ۴
باسکول ۴
سیلو ۵
پرس ۵
پاستورازاسیون ۶
تغلیظ ۶
سالن تتراپک ۹
پاکت سازی ۱۰
ری اریتور ۱۱
نحوه گردش کار در انبار ۱۲
انبار گردانی ۱۴
روش تجزیه و تحلیل درونی ۱۵
روند فروش ۱۶
روند سود ۱۶
روند سرمایه در گردش ۲۰
صادرات ۲۱
استراژی توسعه صادرات ۲۲
سهام و سرمایه ۲۴
فروش شرکت ۲۵
فروش در شرکت شهد ایران ۲۶
فروش کالا ۲۸
فروش نسیه ۲۹
پرسنل بخش واحد فروش شرکت شهد ایران ۳۰
نقش و ارتباط واحد فروش ۳۱
اهداف بخش فروش ۳۲
شرکت سهامی ۳۴
توزیع نیروی انسانی ۳۶
مشخصات ماشین آلات تولیدی ۳۸
منبع ۳۹

طرح کار افرینی کارخانه شهد ایران

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3000 تومان – خرید Loading
این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

پاسخ دهید