تحقیق مکانیک گسترش عملکرد کیفیت

تحقیق مکانیک گسترش عملکرد کیفیت

اندازه: 263.17K

تعداد صفحات: 29

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 5000 تومان

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۲۷ آذر ۱۳۹۵

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

5000 تومان – خرید

تحقیق مکانیک گسترش عملکرد کیفیت

براي آشنائي بيشتر با بحث (Quality Function Deployment) QFD يا گسترش فعاليتهاي كيفي بهتراست از فرآيندها و عدم همسان فهمي در بين گروه هاي مختلف شروع كنيم چرا كه مسئله اصلي در فرآيندها اينستكه مشتريان و مهندسين به دو زبان مختلف صحبت مي كنند. ممكن است يك مشتري خواسته خود را اينگونه بيان كند كه ماشيني ميخواهد كه خيلي راحت روشن شود. ترجمه اين خواسته ، به زبان تكنيكي ممكن است اين جمله شود: <اتومبيلي كه در ۱۰ ثانيه روشن شود و به كار ادامه دهد.> يا خواسته اي از قبيل <صابوني كه باعث نرمي پوست شود> كه مي بايد به عبارت < ph صابون يا مشخصه سختي آن> ترجمه شود. بسياري اوقات در ترجمه خواسته مشتري به زبان فني و تكنيكي ، مشخصات فني محصول گم ميشود.
ژاپني ها به QFD يا گسترش فعاليتهاي كيفي به منظور تأمين خواسته هاي مشتري و ملحوظ نمودن آن در طراحي فرآيند و طراحي محصول توجه بسياري كرده اند.
QFD اساساً يك فلسفه و مجموعه اي از برنامه ريزي و ابزار ارتباطي است كه به خواسته هاي مشتري دقت ميكند و اين خواسته ها را با طراحي ، ساخت و بازاريابي محصول ، هماهنگ مينمايد.
براي اولين بار QFD در واحد ميتسوبيشي كوپه در سال ۱۹۷۲ ديده شد. سپس كمپاني تويوتا اقدام به گسترش اين ديدگاه نمود و از سال ۱۹۷۷ كه مورد استفاده واقع گرديد نتايج مؤثري حاصل شد. از تاريخ ژانويه ۱۹۷۷ تا اكتبر ۱۹۷۹ تويوتا متوجه شد كه هزينه هاي راه اندازي يك وانت جديد (توليد جديد) به ميزان ۲۰% كاهش يافته است. اين كاهش هزينه ها تا سال ۱۹۸۲ به ميزان ۳۸% و تا سال ۱۹۸۴ به ميزان ۶۱% رسيد. علاوه بر آن زمان توسعه به ۳/۱ رسيد و كيفيت هم ارتقاء يافت.
امروزه QFD بطور موفقيت آميزي در صنايع الكترونيك ، لوازم خانگي ، نساجي ، توليد وسايل ساختماني و ….. توسط شركتهايي چون جنرال موتورز ، مزدا ، فورد ، موتورالا ، زيراكس ، كداك ،IBM ، HP وAT&T استفاده ميشود.
كاديلاك مدل ۱۹۹۲ كلاً توسط QFD برنامه ريزي و طراحي شده است. اين ديدگاه (گسترش فعاليتهاي كيفي) در امريكا توسط دو سازمان اشاعه يافت. اول انجمن عرضه كنندگان امريكايي كه يك سازمان غيرانتفاعي است. و سپس سازمان Goal/QPC كه يك شركت مشاوره ميباشد.
در سطح استراتژيك ، QFD يك مبارزه و يك فرصتي است براي مديريت ارشد كه خود را در جهت سمت گيري از سوي مديريت سنتي كه نتيحه گرا ميباشد و نتيجه را ميتواند پس از انجام ، اندازه گيري نمايد به سمت دقت در پروسه هاي وسيعتر و اينكه چگونه اين نتايج حاصل ميشود ، بكشاند.
لورنس سوليوان رئيس <انجمن عرضه كنندگان امريكايي> اينگونه بيان ميكند:
سياست مديريت بعنوان روشي در جهت وصول به اهداف و در چارچوب ساير امورات شركت شكل ميگيرد. دراينجا ، مديريت ارشد كار اساسي را كه عبارتست از طرح و رسم اهداف و ايجاد ارتباط آن با ساير فعاليتها از قبيل برخوردها ، بازرسي و انطباق و ….. انجام ميدهد.
قطعاً اين روش ، بطور مؤثري نقش مديريت ارشد را در شركتهاي سنتي نتيجه گرا عوض ميكند. بطوريكه فعاليت و رسيدن به نتيجه جاي خود را به دقت و تمركز اوليه ميدهد و نتايج در سيستم مديريت نشان داده ميشوند اما نه بعنوان پايه اي براي موفقيت و يا شكست شخصي.
در سطوح عملياتي و تاكتيكي نيز QFD بيانگر خروج از فرآيند سنتي برنامه ريزي محصول ميباشد. در روش سنتي ، محصول توسط تيمهاي طراحي و يا گروههاي تحقيق و توسعه مورد توجه قرار گرفته و تست و پالايش شده و سپس توليد و به بازار ميرود.

تحقیق مکانیک گسترش عملکرد کیفیت

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

5000 تومان – خرید

پاسخ دهید