تحقیق مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما

تحقیق مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما

اندازه: 53.00K

تعداد صفحات: 12

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 4000 تومان

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱ دی ۱۳۹۵

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

4000 تومان – خرید

تحقیق مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما
۱٫ در طول مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما به منظور حصول اطمينان از اينكه طرح نهايي مطابق با ويژگي هايي مفهومي درنظرگرفته شده وهمچنين ظرفيت جريان ( پروسه ) ساخت است رابطه نزديكي ميان طراحي ‌، ساخت ،مراحل توليد و پشتيباني محصول برقرار است .
۲٫ عملكرد اين نوع موتور ، با ظرفيت بالاي توازن وزني آن ،نيازمند بهترين عملكرد ممكن اجزإ آن است . در راستاي اين موضوع همچنين ، هرجزء بايد با كمترين وزن وهزينه ممكن ساخته شود و نيز بايد از لحاظ مكانيكي درست ساخته شود تا مدت زمان زيادي قابل استفاده باشد .در نتيجه ،شيوه هاي ساخت گوناگون بوده وروابط كاري كه هر قطعه بايد انجام دهد مشخص مي شوند .
۳ . هيچگونه تكنيك يا پروسه اي كه به شكلي سود آور است كنار گذاشته نمي شود واغلب روش ها وپروسه هاي مفهومي در دسترس وساخت اين موتورها بكار گرفته مي شود در برخي موارد، تكنيك يا پروسه مذكور ممكن است به واسطه برخي استانداردها پر طول وتفصيل وقت گير يا هزينه بر شناخته شود امّا در صورتيكه ثابت شود حداكثر عمر قطعات را درمقايسه با نتايج آزمايشات دستگاه تضمين مي كند ،پذيرفته خواهد شد
۴٫ قطعات موتور از فولاد سخت كشش پذير و نيكل سخت با حرارت با لا وآلياژ كبالت و آهن ساخته مي شود .بخشي از اجزاء به وسيله فرايند ريخته گري ، ريخته گري مي شوند در حالي كه بخشي از توليد ات كه مقدار روبه افزايش را تشكيل مي دهند از موادي چون فولاد ،ضد زنگ ،تيتا نيوم وآلياژهاي نيكل واز طريق تكنيك هاي جوشكاري مدرن همچون جوشكاري گازخنثاي تنگستن ، جوشكاري پوششي ، جوشكاري پخش الكترون وبرنج دماي بالا در كوره هاي خلاء ، بدست مي آيند .
۵ . روش هاي ساختن اجزاء موتور شامل آسيا كردن ، چرخاندن ، سوراخ كردن ، در هر زمان ممكن است با سخترين ابزارها و اشكالي كه با دستگا ه تخليه الكتريكي ،الكترو شيمياي وايجاد سوراخ با ليزر وكاهش شيميايي به دست مي آيند ،مي با شند.
۶٫ زماني كه از مواد كامپوزيت براي ساختن اجزاء ساختاري چون اسپويلر سرد ، حلقه هاي مكاني ولوله هاي جانبي استفاده مي شود وزن آن ها كاهش چشمگيري مي يابد .
۷ . علاوه بر بسياري روش هاي ساخت وتوليد ، فرايند هاي گرمايي و شيميايي نيز براي اجزاءتمام شده يا نيمه تمام به كار مي روند .اين روش ها شامل حرارت مستقيم ،آب دادن الكتريكي فلز ، آب بندي با كروم ،واكنش هاي شيميايي ،آنديزه كردن براي پيشگيري از فرسودگي ،پاكسازي شيميايي وميكانيكي ، جلا دادن خشك ومرطوب، اسپري كردن پلاسما ، حكاكي الكتروليتيك وصيقل دادن براي مشخص كردن نقايص متالوژيكي است . همچنين مقداري از روش هاي دوراني براي جلاء دادن سطح نيز وجود دارد . اغلب اين روش ها در ارتباط با تغيرات سطح فلز هستند ، برخي پوشش در مقابل زنگ زدگي هستند وبرخي ديگر براي جلوگيري از فشارهاي شديد نا مطلوب به سطح فلز طراحي شده اند .
۸ . ساختار اصلي موتور توربين گازي هواپيما از روكش هاي دايره اي شكل تشكيل شده است ،كه به يكديگر به وسيله اتصالات وپيوندهاي كنار مهره و اتصا لات اصلي متصل و محكم شده اند در اين نوع موتورها از كوپينگ ها ( پيوندهاي ) قوي به منظور ايجاد يك شكل دايره اي متحد المركز كه به نوبه خود اپراتور پرواز را در زمان كنترل كمك مي كند ، استفاده مي شود .
استراتژي ساخت :
۹٫ (شيوه) ساخت در حال تغيير است و به همين منوال ادامه خواهديافت تا تقاضاها ي روز افزون اجزاء موتور هاي هواپيما با مصرف سوخت كه همراه با كاهش وزن و هزينه هاي مربوط را پاسخ دهد و بتواند موادي را كه براي اين اهداف مورد نياز هستند توليد نمايد .
۱۰٫ با پيدايش ريزپردازنده ها و گسترش روز افزون كامپيوتر ، اتوماسيون توليد اين اجزاء در خانه در كنار گروه هاي پشتيباني استراتژي توليد در نظر گرفته مي شود . ديگر اجزاء نيز در داخل شبكه جهاني پشتيباني ذخيره مي شوند .

تحقیق مراحل طراحي موتور توربين گازي هواپيما

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

4000 تومان – خرید

پاسخ دهید